Dagens lunch

Hey peeps!
Åt lite lunch efter zumban.
Tänkte att ni kunde få ett recept att testa.
Dock är detta ingen 'ovanligt nyttig måltid',
utan en helt vanlig lunch.
Dessutom var det min vän Eveline som jag fick smaka den hos för första gången.
Så all ära till henne hihi.



Thai kycklinggryta

Ingredienser:
3 kycklingfiléer (alt. två)
Kokosmjölk
2 teskedar sambal olek
Chilikrydda
Thaikrydda
Salt
Alt. andra kryddor
Grönsaker (alt. på burk)

Såhär gör du:
Dela kycklingen i så små bitar du vill och stek den. Stek även grönsakerna (för sig eller med kycklingen). När kyckligen är genomstekt häller du på kokosmjölken och låter den koka in sig. Häll i Sambal oleken och kryddorna. Smaka av.
Till detta har jag kletris, vilket jag tycker är godast. Men vill man vara extra nyttig kan man alltid ta fullkornsris.



Bilden är tagen från google, som ni ser kan man egentligen
ha i vad man än känner för.


Kommentarer
Postat av: tasha

fin :) kul att du gillar min blogg, fortsätt gärna läsa den :D

2011-02-24 @ 17:05:17
URL: http://ellohell.blogg.se/
Postat av: Fotobloggen - Emma

Har du något tips på hur man kan gå ner i vikt utan alltför mycket träning? Jag är inte lat, jag har fel på mina knän som gör att dom hoppar ur led :(

2011-02-24 @ 18:21:16
URL: http://fotobloggen.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Jag har själv jobbiga knän och har haft SÅ mycket problem med dom. Det första jag skulle rekomendera är att kolla upp det hos en läkare, få någon remiss till en sjukgymnast för att stärka musklerna runt knäna.

Då hjälper dom dig att träna + att det inte skadar dina knän.

Annars är det alltid bra att tänka på vad man äter och att ta en längre promenad varje dag. Det behöver inte vara jätteavancerat eller gå jättefort, men motionen i sig är jättebra!



Lycka till med knäna!

2011-02-24 @ 18:40:31
Postat av: Evve

Kul att du gillade den :D

2011-02-25 @ 20:41:37
URL: http://evveliines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0